11.08.2012

21 aylik kizimi sütten kesme maceram

21 aylik olan canim kizim Esma'mi artik  sütten kesiyorum. Cok sukur bu zamana kadar içtigi için seviniyorum çunku çogu bebekler almayabiliyor annesutunu. Biraz mecburi oldu bu ama olsun zaten 3 ay onra biraktiracaktim, banada çok yapismisti ve surekli istiyordu. Turkiye'ye tatile gitmeden once arastirmalara baslamistim ben zaten nasil keserim diye. Dogru olan tiksindirmeden asama asama kesmekmis sabahlari azaltip sonra tamamen kesip , geceyi azaltip daha sonra tamamen kesmekmis ama ben bunu yapamadim gerçekten :( oyle yapinca daha çok yapisiyor sanki.




Yapanlari tebrik ediyorum gerçekten. Tiksindirerek kesilen çocuklardada ilerde yemek yemegi reddedebiliyormus. Tabi her çocuk ayni degil yapmayanlarda vardir elbet.

Benim yontemim ise Sari Sabir tasi ile oldu. Bu meshuuurrr her derde deva Aloe Vera bitkisinden yapiliyor. ( Bitkinin yapraklarindan çikarilan özsuyu, güneste veya isitilarak yogunlastirilmasiyla elde edilen bakiye, siyah parlak kütleler hâlinde kalir. Bu madde sari sabir adini alir ) mis. Bilgiyi bir aktar sitesinden aldim ayrica;
Sari sabir ( Aloe )
Sarı Sabır Bileşimi
Acı madde, antrakinon türevleri, uçucu yağ ve reçine taşır.
Sarı Sabır Çayı
Hekim önerisine göre kullanılır.
Sarı Sabır Taşı Diğer İsimleri
Sabırlık, Öd Ağacı.
Sarı Sabırin kullanimiSarısabırı sicak suda eriterek çamur yapıp gögus uçlarına sürülürse, bebek meme emmekten kesilir. Sağlığa uygundur.
Aynı şekilde, bu çamur, tırnaklara sürülürse, bebeğin tırnak yemesi de kesilir

Sarı Sabır Aksi Tesirleri
Rahimde kasılmalara yol açtığı için, hamileye yasaktır. İçilme şeklinde dozaj aşımı tehlikelidir.
Sarı Sabır Özellikleri
Sabır taşı denilen; sarı sabır'a benzer bir taş vardır. Sabır taşı sağlığa zararlı, sarı sabır taşı ise sağlığa zararsızdır.

Sarı Sabır Botanik Bilgileri
Aloe Vera cinsi sarı sabır taşları içinde en kalite olanı sarı sabırdır.


BIR UYARIDA BULUNAYIM ARKADASLAR; BU TASI SURUNCE USTUNUZ BASINIZ BATIYOR VE LEKESI ÇIKMIYOR :( ÇOK DIKKATLI OLUN OLURMU?
  
Ilk gunum çok zordu vallahi. Oglen inat etti uyumadi emmedigi için. Gecede 1 saat agladi çunku besigine koymustum. Sonra dayanamayip sizdi uyudu. Gece ara ara uyanip istedi yine ama vermeyince uyudu sukur. Ikinci gunun oglenide uyumadi inat etti ve gece 20 dk agladi bu sefer. Daha sonraki gunlerde kucagima alip uyutmaya karar verdim çunku babamiz aglamasina dayanamiyordu bana zorluk çikartiyordu. Kucagima alinca biraz  mizmizlanip uyumaya basladi. Bu arada her uyumadan once biberonla ut verdim ve çok sukur içiyor ama malesef sekerli içiyor. Seker koymazsam içmiyor :( disleri çuruyecek diye korkuyorum vallahi ama napim su asamada mecburum. Daha sonra azaltip unuttururum sekerli içmeyi insaallah.

7 gun oldu bugun artik aglamadan ama kucagimda sarilarak uyuyor.  Sevindirici bir sey var oda  oglenleri  bir saat uyuyan kizim artik 3-4 saat uyuyor geceleride sadece bir kez uyaniyor. 



Sabir tasini aktarlardan alabilirsiniz 1 TL  almistim ben 10 gramini. Fransada ismi Aloès du cap , Almanyada ise Aloe Harz ve Kap Aloe diye geçiyor. Guvendiginiz sitelerden alabilirsiniz. Ben bir kaç sitede gordum internette  ama guvenilirmi bilemiyorum. Siz arastirip alabilirsiniz aktar gibi dukkanlar varsada ordan alabilirsiniz.


Almanyada;

http://www.sonnlicht.de/Raeucherwerk/Harze-Balsame/Aloe-Harz-Kap-Aloe-20-g-Saeckchen.html?listtype=search&searchparam=Aloe%20Harz&

http://www.methusalem.de/index.php?cPath=61_194

http://www.naturrohstoffe24.de/shop/article_300-1.001/Kap-Aloe-Harz-St%C3%BCcke.html?shop_param=cid%3D14%26aid%3D300-1.001%26

Fransa yada isviçrede:

http://www.sandwitch.be/aloes-encens-grains-p-1887.html

http://www.lavoiedesanges.fr/catalogue2/encens-en-grains/encens-aloes-du-cap-boite-de-100-grs-cp51890.html

Allah yardimcimiz olsun hepimizin vallahi çok zor...





20 yorum:

  1. Öncelikle allah yardimcin olsun canim insallah birakabilir.. benim kiz
    2 yasinda hala arada istiyor bazen sakinlestirmek icin veriyorum cok nadiren kestim sayilir
    wc isinide halletik:) darisi sana insallah

    YanıtlaSil
  2. sarı sabır taşı nerede işinize yaradı ben o kısmı anlamadım? nerede nasıl kullandınız yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sari sabir faydalarinda yaziyor. Sicak suda biraz eritip gogsunun ucuna suruyorsun. Tadi cok kotu zaten ama bir zarari yok

      Sil
    2. he tmm minicik yazılıydı ben göremedim kusura bakmayın:) tırnak yemeden de kesilir diyor ben de deneyim bi, benim oğlan acayip tırnak yiyor çünkü

      Sil
  3. 24 ay dolmadan sütten kesmek dinen kul hakkına girer ama ;)

    çocuk idtiyorsa ve annenin sütü olduğu halde vermiyorsa vebali var ;)

    3 ay daha sabret bence :)

    YanıtlaSil
  4. Benim kızım 10 aylık kendiliğinden bıraktığı için ben uğraşmadım..Ama arkadaşlarımdan biliyorum..Salça fln süren var yada acı pul biber :)) Darısı çiş aşamasına :)) Bu arada mecburen bıraktırdım derken yeni bebişe hazırlıkmı var :))

    YanıtlaSil
  5. Ay iyi fikir oldu bana bizimde az kaldı 2 yaşında keseceğim bende bakalım neler yaşacağız..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. bende yavaş yavaş kesecektim ama çok yapışmıştı olmadı bende koli bandı yapıştırp artık yok dedim bir daha istemedi.sancılı atlatan o değilde ben oldum çünkü birden bire kesince gögüslerim şiiti ve bana hayatı zehir etti o biriken sütler.şükür ağrı kesici ilaç verdi de doktor 3-4 gün içinde o da geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet blogunda okumustum canim, sukur bana olmadi.

      Sil
  7. ben de göğüs pedine limonlu bal vardı, tuz ve sarımsak karıştırıp sürmüş sonra da göğsüme koymuştum.. bir kere emip bıraktı.. bir kaç kez açtırdı ama kokusunu alınca istemedi.. öbür yolun daha zahmetli olduğunu düşünüyorum, bu böyle bir defada temiz iş oluyor :)

    YanıtlaSil
  8. benim kızım tırnlarını sarısabırı nasıl sürecem acaba kesermi bana yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  9. benim kızım 5yaşında tırnaklarını yiyor sarısabır yagını nasıl sürecem acaba bana yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tasi biraz suda eritip tirnaklarina surun, zaten tadi aci oldugu için bir daha yapmaz umarim.

      Sil
  10. Merhaba değerli anneler bende bizim minnoşun parmak emme olayını araştırırken paylaşımlarınıza denk geldim uykusu gelince hop parmak ağıza ve bunun için eğer varsa oyuncak bebeğin saçı yoksa kıyafeti tüylü ise ordan hiç bir şey yoksa kendi saçını kopartıp baş parmağını emiyor artık emmekten nasır oldu parmağında...... Böylesi bir durumla karşılaşan ve çözüm bulan varmı yada bu sabır taşı bize yardımcı olur mu

    YanıtlaSil
  11. Allah sizin gibileri cogaltsin simdi siparisini verdim umarim gercekten ise yarar ve sütü birakir �� bizim oglumuz 21 aylik ve beni emzik olarak kullaniyor ��

    YanıtlaSil
  12. Kaç gün sürdünüz acaba sarı sabır taşını

    YanıtlaSil
  13. Iyi aksamlar benim kizim da 21 aylik beni emzik gibi kullaniyor.bu saat oldu uyumadi hala 15 dakika da bir de uyaniyor zaten.ben de bu saru sabiri bugun duydum uatin artik alip deniycem.umarim basarili oluruz.

    YanıtlaSil
  14. Cok tesekkur ederim tavsiyeleriniz icin. Gercekten yardimci oldunuz

    YanıtlaSil
  15. Benim 3. Gun ve hala bırakmadı normal mi sizce?

    YanıtlaSil

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search